recensies

WAT ZEGGEN ANDEREN?

 

Vind je het lastig om een keuze te maken bij wie jij therapie, supervisie of een opleiding wilt volgen? Of ben je benieuwd naar hoe anderen een traject bij mij hebben ervaren? Lees hier wat anderen daarover zeggen.

KUNDIG, EMPATHISCH EN VRIENDELIJK

 

Spannend vond ik het om te bellen om een 1e afspraak te maken. Het gesprek aan de telefoon nam al wat van de spanning weg en maakte een goede indruk op mij. Op het moment van de intake bevond ik mij in een dieptepunt van een van de zwaarste perioden uit mijn leven. Je hebt mij gerustgesteld en bevestigd dat ik de juiste stap gezet heb. Het is ook erg fijn om te weten dat hetgeen waar je voor komt te verhelpen is. Dat geeft hoop op een moment dat je dit zelf niet meer ziet.

 

De gesprekken hebben mij geholpen om mijzelf beter te begrijpen en om zelf weer grip te krijgen op leven. Ik ben sterker uit de therapie weggegaan bewapend met inzichten en tools om niet in dezelfde valkuilen te trappen en mocht dat wel gebeuren hoe hier weer uit te komen.

 

Ik vond je erg kundig, empathisch en vriendelijk en je had een prettige manier waarop je vragen stelde. Ik kan het aan iedereen aanbevelen om gebruik te maken van je expertise.

 

Vanessa, Rotterdam (cliënt)

JE HAALDE ME ER BEHEERST EN SAMENWERKEND ‘UIT’

 

Ik kwam natuurlijk bij je omdat het echt niet goed ging met mij. Uitgeblust en vastgelopen. Je hebt mij beheerst en langzaam “eruit” gehaald. Op een vriendelijke en open manier.

 

Wat ik vooral prettig vond is het samen zoeken naar de beste aanpak. Niet volgens een vast stramien van ‘als we dit zien, dan is dit de oplossing’. Dat werkt erg goed. Je hebt me ook een paar keer de vraag gesteld of je aanpak goed was, of je ergens te lang over doorging. Dat werkte voor mij echt goed, je voelt je dan gezien in je eigen proces. En er kan worden bijgestuurd als we inderdaad ergens te lang in bleven hangen.

 

Ook de gebruikte oefeningen waren duidelijk en ook ogen-openend, op een vrij simpele manier als ik er achteraf bekijk (zo’n tool is natuurlijk niet simpel tot stand gekomen dat begrijp ik).  Samen met de tools die wij gebruikt hebben heeft deze aanpak het aantal sessies ook ingekort, daar ben ik van overtuigd.

 

Ikzelf voel mij opgelucht, een stuk zekerder en stabieler. Eigenlijk wonderbaarlijk hoe zoiets kan lopen… Dus missie geslaagd. Ik wilde je op deze manier ook bedanken. En ik wens je veel succes met het voortzetten van je zaak.

 

Marco, Rotterdam (cliënt)

DE THERAPIE GAF STEUN, INZICHT EN HIELD ME EEN SPIEGEL VOOR

 

Ik kwam bij Rebecca toen ik in een hectische periode zat vanwege drastische veranderingen in mijn leven. Die veranderingen gingen helaas gepaard met veel angst. Gelukkig kon ik snel bij Rebecca terecht voor therapie.

 

Rebecca hielp me inzicht te krijgen in de bron van deze angst, eerlijk naar mezelf te zijn en door steun te geven. Hoewel ik nog een traject voor de boeg heb, heeft Rebecca mij geholpen de eerste stappen te zetten. Dank daarvoor.

 

Laurens, Rotterdam (cliënt)

VEEL KENNIS EN AANDACHT VOOR PERSOONLIJKE GROEI

 

De supervisie bij Rebecca heb ik als erg prettig en leerzaam ervaren. Rebecca is een betrokken supervisor die over veel kennis beschikt, met name op het gebied van CGT. Ze is goed op de hoogte van veranderingen en nieuws met betrekking tot (klinische) psychologie. De locatie is huiselijk, maar professioneel. Rebecca geeft veel aandacht aan persoonlijke groei en leerdoelen.

 

Ingrid, GZ-psycholoog i.o. en cognitief gedragstherapeut i.o. (supervisant)

JE CREËERT STRUCTUUR, OVERZICHT EN VEEL RUIMTE OM TE OEFENEN

 

Ik ervaar onze gesprekken als laagdrempelig, je kan je goed inleven in mijn situatie. Je kan een goede inschatting maken van wat ik op dit moment nodig heb. Je creëert structuur en overzicht. Je kan goed meedenken op meta-niveau over waar de focus moet liggen in een behandeling met een specifieke patiënt, waarbij je met respect de houding en werkwijze van mij als therapeut evalueert en analyseert en daarbij de verbeterpunten in kunt aangeven. Prettig dat je veel ruimte creëert om te oefenen, ook door middel van rollenspellen. Ik heb geleerd om eigen grenzen te bewaken.

 

Reena, GZ-psycholoog i.o. en cognitief gedragstherapeut i.o. (supervisant)

JE ZET ME AAN HET DENKEN MET DOORTASTENDE VRAGEN EN HELDERE FEEDBACK

 

Rebecca weet een veilige leeromgeving te creëren, waarin zij mij op een steunende manier uitdaagt om mijzelf verder te ontwikkelen. Tijdens de supervisiesessies word ik altijd aan het denken gezet. Rebecca stelt doortastende vragen en geeft heldere feedback. Tijdens het uitdiepen van casuïstiek krijg ik meer inzicht in de problematiek van cliënten, daarnaast besteden we aandacht aan de therapeutische relatie. Door met Rebecca te sparren en te oefenen krijg ik de kans om te reflecteren op mijn eigen handelen, daar leer ik veel van.

 

Omdat Rebecca op een open en aanmoedigende wijze communiceert, durf ik mijn onzekerheden bespreekbaar te maken. Zo blijk ik onbewust bekwaam, en doe ik al veel in behandeling, zonder dat ik daarbij bewust ‘een techniek’ inzet. Door dit inzicht ervaar ik meer rust in behandeling, en dit heeft een positief effect op mij en mijn cliënten.

 

Colette, cognitief gedragstherapeut i.o. (supervisant)

LEERTHERAPIE LEIDDE TOT MEER INZICHT IN MEZELF WAARDOOR IK VERDER KON ONTWIKKELEN

 

In het kader van mijn opleiding tot cognitief gedragstherapeut heb ik leertherapie bij Rebecca Warner gevolgd. Ik heb de leertherapie als zeer prettig ervaren. Gedurende de therapie viel mij op dat zij deskundig is waarbij ze veel kennis en vaardigheden heeft op het gebied van verschillende therapeutische technieken en methoden. In contact is het prettig dat ze goed aansluit, zaken benoemt, verbanden legt, motiveert en ruimte geeft. Resultaat van de leertherapie is dat ik meer inzicht heb gekregen in mezelf. Ik heb zicht gekregen op wat ik als behandelaar mee neem in het contact met de cliënt. Ik heb mezelf kortom op zowel persoonlijk vlak als in mijn werk verder ontwikkeld.

 

Mariette (supervisant)

COMBINATIE VAN WARME STIJL EN STRAK CGT GEORIËNTEERDE KIJK SLOTEN GOED BIJ MIJ AAN

 

Van begin tot eind heb ik de supervisie bij Rebecca via Skype gevolgd. Niet eerder had ik hier ervaring mee, maar het is erg goed bevallen. De verbinding was snel gelegd en deed het goed. Het was bijzonder te merken hoe de fysieke afstand geen invloed had op ons contact. De supervisie heb ik als heel prettig en leerzaam ervaren. Ik heb mooie stappen kunnen nemen in mijn leerdoelen op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied. Rebecca haar houding was open, oprecht, enthousiasmerend en realistisch. Haar persoonlijke, warme stijl en de combinatie van een dynamische en strak CGT georiënteerde kijk, sloten goed bij mij aan. Ik raad haar dan ook van harte aan als supervisor.

 

Isabelle, cognitief gedragstherapeut i.o. (supervisant)

YES! NU COGNITIEF GEDRAGSTHERAPEUT VGCT

 

Ik heb de i.o. weggehaald  … nu cognitief gedragstherapeut ….dankzij  JOU! Dank je:)

 

Obaïd, GZ-psycholoog en cognitief gedragstherapeut VGCt (supervisant)

EEN SCHOT IN DE ROOS

 

Wat een schot in de roos is de supervisie van Rebecca gebleken. Zij heeft mij supervisie gegeven in het kader van het schrijven van mijn N=1 (via skype, heel fijn!). In de begeleiding hanteert zij een professionele, open en enthousiaste houding. Dit doet je niet alleen veilig en gewaardeerd voelen, maar stimuleert ook om het beste uit jezelf te halen. Een echte aanrader!

 

Celine, GZ-psycholoog en cognitief gedragstherapeut VGCt i.o. (supervisant)

EEN SCHERPZINNIGE LUISTERAAR, ENTHOUSIAST KLANKBORD, KUNDIG IN HAAR VAK EN COMMUNICEERT EFFECTIEF

 

Sinds dit jaar volg ik met een klein groepje psychologen intervisie bij Rebecca Warner. Rebecca heeft de perfecte eigenschappen om de intervisie te begeleiden; ze is een scherpzinnige luisteraar, enthousiast klankbord, erg kundig in haar vak en communiceert effectief. Bovendien is ze een waardevolle adviseur die mij ervan overtuigde dat ik er écht klaar voor ben om me te oriënteren op de GZ opleiding-route.

 

Sela, POH-GGZ en cognitief gedragstherapeut i.o. (lid intervisiegroep)

HIER IS BEHOEFTE AAN EN HET IS ÉCHT NUTTIG

 

Super dat je de intervisie voor supervisoren organiseert, ik heb er behoefte aan, vooral met supervisoren VGCt. Intervisie kan soms verzanden en niet altijd iets geven. Dit is echt nuttig vanwege de onderlinge herkenning. Dus dank!

 

Frederiek, supervisor VGCt (deelnemer intervisie voor supervisoren)

AANRADER VOOR PSYCHOLOGEN DIE WILLEN GROEIEN ALS PROFESSIONAL

 

Vandaag heb ik met succes de basiscursus Cognitieve Gedragstherapie afgerond. Het was een bijzondere cursus, met name door een heel leuke groep medecursisten en vakgenoten en een ontzettend goede en leuke docente, maar natuurlijk ook door de aanpassingen die we moesten maken vanwege het coronavirus, waardoor een deel van de cursus online moest plaatsvinden. Daarom was het des te leuker dat we vandaag alsnog op locatie (met anderhalve meter afstand) konden afsluiten.

 

Mijn grote dank naar Rebecca Warner voor het organiseren en geven van een super leuke, leerzame en inspirerende cursus, waar ik heel veel uit heb gehaald om in de praktijk toe te passen. Ik raad deze cursus absoluut aan voor psychologen die meer handvatten willen in hun werk en willen groeien als professional.

 

Mark, psycholoog (cursist)

NEEMT NIET DE MAKKELIJKE WEG: ZELF MEESPELEN IN ROLLENSPELLEN

 

Ik vond dat jij als docent heel overzichtelijk en gestructureerd te werk ging. Er was duidelijk voorbereiding aan vooraf gegaan. Het structureren d.m.v. PowerPoint en vooral op de flap te schrijven maakte het voor mij makkelijker om de leerstof een plek te geven en in te passen in bestaande kennis.

 

Wat ik heel prettig vond is dat je als docent letterlijk een voorbeeld gaf door een rollenspel waarbij jij de therapeut speelde. Het is in zo’n geval heel makkelijk om twee studenten de therapeut en cliënt te laten spelen en daar dan iets over te zeggen. Ik vond het juist goed dat je liet zien hoe jij iets zou aanpakken, prettig om even zo’n voorbeeld te zien. Daarmee laat je ook zien dat je dat als docent wel durft. Daardoor kon meer diepgang ontstaan. Je vertelde over voorvallen uit je praktijk en wat het jou heeft gedaan en heeft geleerd. Zorgt wat mij betreft ook voor toegevoegde waarde. Vooral de zaken waar je tegenaan loopt en hoe je die hebt opgelost. Daarnaast mogen de succesverhalen er natuurlijk ook zijn.

 

Toen het over de behandeling van kinderen ging en je daar voor je gevoel te weinig over kon zeggen, vroeg je aan de groep of iemand anders daar iets over kon zeggen. Prima om gewoon ook te zeggen dat je daar zelf niet zoveel van weet. Jij hebt als persoon een andere stijl dan je co-docent.

 

Wat ik goed vond dat is dat je je eigen stijl trouw bleef. Niet ging doen zoals je co-docent, maar op jouw eigen manier de lessen ging invullen. Ga daar lekker mee door zou ik zo zeggen.

 

Hannie, opleiding tot POH-GGZ (cursist)

DE PASSIE STRAALT ER VANAF

 

Ik heb je als een prettige docent ervaren. Je bent rustig en ik bleef geboeid naar je luisteren. De passie voor je vak en voor mensen straalt van je af waardoor de lesstof tot leven komt. Zo werd ik als student geïnspireerd door de inhoud van de lesdagen en door de manier waarop je dat deed.

 

De combinatie van lesstof doorgeven en interactie werkt voor mij goed. Praktijkvoorbeelden liet je uitspelen waardoor de situatie goed duidelijk werd en we als groep ook werden betrokken in het nadenken over ons mogelijke handelen. De inhoud van de lessen sluit goed aan bij de praktijk van de POH-GGZ. Heel bruikbaar en direct toepasbaar.

 

Tijdens de hele opleiding ben ik veel zekerder geworden over mijn kunnen. Waar ik in het begin het gevoel had overweldigd te worden door alle informatie en door alles wat ik als POH-GGZ zou moeten kunnen, verdween dit gedurende het jaar. Mede omdat de lesdagen veel herkenning gaven en handvatten hoe patiënten te begeleiden. Mede door de houding van de docenten, waaronder jij dus, die ons het vertrouwen gaven dat we wel wat kunnen en genoeg in onze gereedschapskist hebben om patiënten te kunnen begeleiden.

 

Marike, opleiding tot POH-GGZ (cursist)

IK HEB MEER ZELFVERTROUWEN DANKZIJ JOU!

 

Wat betreft de cursusinhoud en didactische vaardigheden kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. Je hebt veel kennis, en weet deze ook wel op een toegankelijke manier tentoon te spreiden. Je schuwt de discussie niet, en staat open voor de mening van anderen. Ik heb in de praktijk veel van jouw technieken toegepast. Ik kom eigenlijk uit de ontwikkelingspsychologie en kende lang niet alle technieken. Meerdimensionaal evalueren, het taartdiagram en zelfs Mindfulness: ik heb ze mede dankzij jou kunnen toepassen. Daarnaast weet ik nu veel meer over de verschillende stoornissen. Jij kan hier super veel over vertellen. Ik werk met mensen met ADHD, maar in deze doelgroep zijn er uiteraard veel mensen met burn-out, angst e.d. als co-morbiditeit. Echt fijn om daar nu ook de protocollen van door te hebben geneusd, en nog fijner om daaromtrent rollenspellen te kunnen doen.

 

De rollenspellen voor de groep waren soms wat pittig, ook voor mij, maar daarom juist des te leerzaam. Fijn ook om te zien hoe jij zou omgaan met lastige cliënten! Tot op zekere hoogte stelde mij dat wel gerust: “Oh, het is toch mogelijk om hiermee om te gaan!”. Zoals bijvoorbeeld één van die laatste lessen, dat ik samen met jou voor de groep zat. Ik was best wel onder de indruk!

 

Ik denk oprecht dat ik de afgelopen maanden door jouw lessen een mooie ontwikkeling heb doorgemaakt. Ik ben zekerder geworden. Sta weer meer in contact met de stof, en ik zou iedereen die ik ken binnen de psychologie deze cursus aanbevelen.

 

Sander, opleiding Cognitieve Gedragstherapie (cursist)

JE HEBT ME BELANGRIJKE KENNIS EN VAARDIGHEDEN GELEERD DIE IK NOG STEEDS TOEPAS IN DE PRAKTIJK

 

Ik heb Rebecca leren kennen tijdens mijn opleiding tot POH-GGZ. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden was over haar prettige en ontspannen manier van lesgeven. Rebecca luistert en gaat duidelijk in op vragen en belangrijke onderwerpen die cursisten aandragen. Hierdoor sluit ze goed aan bij vragen vanuit de praktijk. Deze prettige leservaringen tijdens de POH-GGZ opleiding hebben meegespeeld in mijn bewuste keuze voor de VGCT basis opleiding waarvan ik wist dat Rebecca een van de twee docenten was. Ik heb Rebecca tevens een aantal maanden als stagebegeleider POH-GGZ meegemaakt. Ze stimuleerde me zoveel mogelijk zelf te doen en heeft me belangrijke kennis en vaardigheden geleerd met betrekking tot behandeling van een groot aantal klachten. Kennis en vaardigheden die ik nog steeds regelmatig gebruik in mijn huidige werk als POH-GGZ in een huisartsenpraktijk.

 

Kirsten, in opleiding tot POH-GGZ & opleiding Cognitieve Gedragstherapie Blended (cursist)

INTERACTIEF, GEVARIEERD EN NAADLOZE AANSLUITING OP PRAKTIJK

 

Ik heb inmiddels bij twee opleidingen (POH-GGZ & VGCT basiscursus) les gehad van Rebecca. Rebecca neemt de kennis en vaardigheden die je al hebt heel serieus en schat dit op waarde. Misschien zelfs meer dan je zelf deed. Rebecca sluit met nieuwe kennis goed aan op wat je al weet. Haar lessen zijn zeer interactief, gevarieerd en sluiten goed aan op de praktijk. Door praktijkvoorbeelden en oefeningen in de les, krijg je het vertrouwen om er zelf mee aan de slag te gaan. De positieve en oplossingsgerichte manier van werken die ze bij cliënten toepast, is ook als student erg fijn om te ervaren. Ik heb veel nieuwe kennis, technieken en gespreksvaardigheden geleerd en pas deze ook toe in mijn dagelijkse werkzaamheden.

 

Annemieke, in opleiding tot POH-GGZ & opleiding Cognitief Gedragstherapie Blended (cursist)

IK BEN ME MEER BEWUST VAN WAT IK DOE EN WELKE INTERVENTIES IK KAN INZETTEN

 

De opleiding tot cognitief gedragstherapeutisch werker heeft mij naast bewustzijn van wat je doet en kan inzetten, veel handvatten gegeven op een gestructureerde wijze.

 

Door de manier van lesgeven waarin, veel herhalen van de opgedane CGT technieken, met de inbreng van eigen casussen maakten dat de stof snel eigen werd.

 

Door de opleiding ben ik mij bewuster geworden van wat ik al inzet en wat ik nog meer kan inzetten om beter aan kunnen sluiten bij mijn cliënten. Soms zijn lesdagen lang en maak je de laatste 2 uren niet meer mee, maar dat heb ik met deze training helemaal niet gehad. Bedankt!

 

Natasja, in opleiding tot cognitief gedragstherapeutisch werker (cursist)

IK BLIJF HERKENNING ZIEN OP DE WERKVLOER

 

Het is alweer een tijdje geleden dat we de cursus hebben gevolgd. Maar ik denk er nog vaak en met plezier aan terug, vooral als ik herkenning zie op de werkvloer. Ik vond Rebecca een erg betrokken en bevlogen docent. Met maatwerk zorgde zij dat cognitief therapeutisch werken aansluit bij de dagelijkse praktijk. Er was tijdens de lessen veel ruimte voor casuïstiek en het tempo van leren vond ik ook erg prettig.

 

Saskia, in opleiding tot cognitief gedragstherapeutisch werker (cursist)

HET WAS LEERZAAM OM DE FOCUS TE VERLEGGEN VAN KLACHTEN NAAR KRACHTEN

 

Tijdens de workshop Positieve Psychologie en Oplossingsgerichte Therapie hebben we kennisgemaakt met een andere benadering en therapiestijl als psycholoog. Het was prettige en leerzame ervaring om de focus te verleggen van klachten naar krachten. Rebecca en Marjolein waren erg enthousiast en sloten goed aan bij de deelnemers. Dit betrof een groep startende psychologen uit diverse werkvelden. Het was leuk om te merken dat voor iedereen de workshop goed toepasbaar was. Daarnaast was er genoeg ruimte voor eigen inbreng en interactie, waarbij ook persoonlijke vragen werden beantwoord. Ik zou deze workshop zeker aanraden.

 

Dorianne, NIP sectie Startende Psychologen (deelnemer workshop)

LEERZAAM, INTERACTIEF EN GEZELLIG, PLUS AAN HET DENKEN GEZET

 

De workshop die Rebecca heeft gegeven ging over uitdagende interacties in de spreekkamer van de POH-GGZ. We kregen theoretische uitleg en hebben daarnaast veel geoefend en gediscussieerd. Het was een leerzame, interactieve en gezellige avond waarin we allemaal aan het denken zijn gezet.

 

Maaike, Kolibrie Psychotherapie (deelnemer workshop)

NIEUWSGIERIG NAAR ANDERE CURSUSSEN EN WORKSHOPS

 

Bedankt voor de workshop afgelopen vrijdag. Ik vond je manier van informatie overbrengen erg prettig en het heeft me nieuwsgierig gemaakt naar andere cursussen en workshops.

 

Anoniem (deelnemer workshop)

POSITIEF UITGEDAAGD TOT INTERACTIE EN REFLECTIE

 

Onlangs workshop ‘Starten met je N=1’ gevolgd. Op dit moment van mijn carrière wellicht niet de meest voor de hand liggende keuze, doch heeft de workshop me handvatten gegeven om mijn vaardigheden als psycholoog uit te breiden en verdiepen. Ik vond de workshop overzichtelijk en prettig concreet. Ook werden de cursisten positief uitgedaagd tot interactie en reflectie op zowel eigen inzichten en werkwijze als op die van de schrijfster van het voorbeeldverslag.

 

Dat de workshop in de avond werd aangeboden, gaf de gelegenheid deze te volgen zonder verlof van werk te hoeven vragen. Tegelijkertijd vroeg het een energie-investering om na werkdag tot 21:00 concentratie op te brengen. Persoonlijk vind ik dat een dergelijke workshop, al duurde deze slechts 3 uur, wel geaccrediteerd zou kunnen en mogen worden; of dat de cursist de besteedde uren als supervisie-uren kan laten meetellen. Zodoende zou de workshop ook tijdens werkuren aangeboden en gevolgd kunnen worden zonder dat dit verlofuren hoeft te kosten. Uiteraard zijn dit meer organisatorische en werkgevers-gerelateerde punten dan inhoudelijk over de workshop. Inhoudelijk heb ik de investering absoluut waard gevonden!

 

Petra, cognitief gedragstherapeut i.o., (deelnemer workshop ‘Starten met je N=1’)

Voer voor psychologen

Wil je tips over relevante zaken uit ons werkveld ontvangen? Zo af en toe, wanneer het er toe doet? Zoals de laatste nieuwtjes over veranderingen in het VGCt-opleidingstraject? Of een documentairetip die je niet wilt missen? Vul dan je e-mailadres in en krijg een seintje bij ieder nieuw bericht.